Fredagsvikt v.21

2011-05-27 07:49:13 | Kategori: Vikten | Kommentarer (0)

Fredagsvikt 27/5: 75,2 kg -1,9 kg
Totalt sedan 29/4: -4,7 kg


Vägde 76,2 kg igår, så får se vad som händer med denna vikten. Jag tror inte jag får plus på vågen på fredag men jag kanske ändå "bara" når det vanliga fredagsmålet, d.v.s. 74,9 kg.

Jag tar veckan som den kommer, har inte ork eller lust till att hitta på nya mål just nu.
Förutom att fredagsväga 74,9 kg.


Nu är jag trött :)

2011-05-27 07:02:12 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

3,5h sömn, det får duga. A ville upp så nu är vi uppe, A ville kolla på Bear Grylls så nu kollar vi på Bear Grylls. Just nu dricker han smutsigt vatten med dynga i. Mums. Jag ska väga mig och sedan göra iordning en kopp te.


Jag tror...

2011-05-27 02:23:21 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

jag passerade trött för väldigt länge sedan. Jag vill så himla gärna somna. Har mumlat vädjande ut i mörkret men en timme senare är jag fortfarande vaken. Mindre trött än innan. Kanske mindre ledsen också. Jag vet inte.


2011-05-26 13:45:09 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Alltid kul med en sådan där dag då man känner sig dubbelt så ful, dubbelt så tung, hälften så pigg och helt energilös. Eller inte. Jag hatar allt med mig själv idag, usch.


Te

2011-05-25 07:52:00 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Idag testar jag te istället för kaffe i morgonkoppen. Jag kan omöjligt utesluta socker ur kaffet, fast jag vill. Jag står inte ut med att dricka vidret, då låter jag hellre bli. Men jag vill ha något att smutta på morgonen, så te-test pågår. Nu blev det gamla söder, med smak av äpple och passionfrukt, köpt enbart p.g.a. förpackningen. Jag önskar jag hade haft vanligt earl grey hemma. 

Idag vi iallafall gå på bio, jag och N. Jag behöver kalasbyxor också :) Barnen ska till mommo, J var mycket missnöjd när den uppgörelsen kom på tal igår men jag tror det är lugnt idag. Haha, nu när jag skriver det inser jag att varken syster J eller son J var speciellt nöjda med detta igår så det är dubbeltydigt :) 

Nu tvättstugan...



Öööh

2011-05-23 10:54:14 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Kört slut på mig själv, rumplyft, knälyft, plankan... I have kräkfeelings. Under tiden har ett ö-landskap skapats nere i vardagsrummet. Soffkuddsöar överallt.

Drygar ut med önske-outfit till A-fisen:




Allt från HM Shop Online. Hatt 49,50 kr, t-shirt 99 kr och klänning 129 kr.



Äntligen väska!

2011-05-23 09:32:36 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)






Fashion girl, såklart. Men den är perfekt, så jag ser
förbi det denna gången. 269 kr på BR Leksaker.


Min vikt

2011-05-22 11:08:18 | Kategori: Vikten | Kommentarer (0)

Starvikt 29/4-2011: 79,9 kg
Fredagsvikt 6/5: 78,9 kg
Fredagsvikt 13/5: 77,9 kg
Fredagsvikt 20/5: 77,1 kg (MENSSVULLEN! Lördagsvikt 76,8)

Ett par av uppnådda viktmål:
  • Dra ner på läskdrickandet rejält.
  • Dra ner på antal samt mängd intag av bakverk.
  • Testa olika styrkeövningar med kroppen som motvikt.
  • Fundera lite extra på vad, hur mycket och hur ofta jag äter.
  • Börja tänka annorlunda, inte ställa så höga viktkrav på mig själv.

Viktmål v. 21:
  • Börja äta frukt lite smått.
  • Fredagsväga 75,9 kg.
  • Se över mina portioner.
  • Öka på motion.
Ca startmått:
Midja i navelhöjd: 107 cm
Rumpa: 96 cm
Arm: 35 cm
Ben: 55 cm
Höjd: 158 cm

Måttmål:
Midjemått: <88 cm
Höjd: 170 cm ;)


Sunday

2011-05-22 09:56:21 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Storungen ska på kalas. Zebraklänning med jordgubbssandaler blev det. Tyvärr ser vädret lite tråkigt ut och jag har varken strumpbralls eller kofta rent. Fast Herman* säger att det blir 22 grader idag så förhoppningsvis behövs det inte.

*Herman är min HTC Desire, Herman p.g.a. att jag skulle testsmsa första sms:et till maken, ett "Hejsan" som mobilen auto-correctade till "Herman". Ett tecken! Ungefär där tog det lilla roliga med auto-correct slut också.

Vi struntade i museet igår, orkade inte efter att ha flängt runt i butikerna med olydiga envisa ungar. Istället åkte vi till sjön och testdoppade fötterna lite. Kallt tydligen, jag doppade inte! Idag får vi se vad vi hittar på innan kalasdags.
Ska hjälpa syrran att köpa ett spel som man laddar ner iallafall. The Sims 2 blablalägenhet, hur orkar man? Inte en enda alien får man panga, I think.

Nej nu, lite viktdokumentation.

Jordgubbsandalerna (Bildkälla: Hm Shop Online)



Lööördag

2011-05-21 10:08:55 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Så var det lördag igen då. Pappan sover efter jobb, jag och barn tar det lugnt framför tvn. Idag ser väl planerna ut som så att det behöver sjåppas lite, solkräm, kalaskläder, presenter o.s.v. Museum-besök är planerat också.

Egentligen har jag ingen lust och ork idag, men det kommer väl. Helst skulle jag ligga i soffan hela dagen och kolla på gamla avsnitt av Doctor Who men det skulle resultera i väldigt rastlösa ungar så jag får se fram emot kvällens nya avsnitt istället.

Ska boka bio till mig och maken också, det var vår fjärde brölllopsdag för 2 veckor sedan (Jag älskar dig!). Maken vill se en 3D-film vilket lämnar Pirates of the Caribbean IIII som alternativ. Jag tycker de filmerna tappade charmen redan efter första och har ingen lust att se den på bio. Så jag vill se Hangover Part II och sedan se sista Harry Potter-filmen i 3D.

N vill och skulle nog kunna se alla filmerna och kan inte bestämma sig mellan de två förstnämnda för nästa veckas bio-besök. Jag låter inte min svanskota genomlida TRE filmer på mindre än 2 månader. För att inte tala hur fruktansvärt rastlös jag blir på bio. Bara sitta där och glo i 1,5-2,5 timmar utan att kunna anteckna, pausa, prata, smsa. Nej, bio är förunnat bröllopsdagar och Harry Potter-premiärer.


Det här har I valt ut till kalaskläder så jag hoppas de finns i butik. 129 kr/st på HM Shop Online.




Kul

2011-05-12 07:34:14 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Kul att knuffa 50 kg till dagis när man gick upp halv 5 och magen är helt fucked up p.g.a. det. Igår var det skinande sol och nästan olidligt fint väder, idag är det regn. A ville inte somna om efter att maken åkte till praktiken halv 5 "Höver pappa här". Så vi letade barnprogram på tv'n men fick slå på en film. 

Helt appropå ingenting, jag börjar tröttna på vår lokala Ica-butik, det händer alltför ofta alltid att något av det mesta prisvärda i veckans blad inte kommit in. How convenient! Det är torsdag idag och det jag vill ha har inte funnits och finns fortfarande inte inne, har varit inne och kollat varje dag sen måndag då bladet började gälla. Funderar på att skriva ett klagomål och underteckna med "Agda" eller "Gerd".

Hämtade ut våra pass igår, söta barn! Mindre söt mamma, helt och hållet osöt om jag ska vara ärlig. Men det är väl magin med pass :)


Haha, ja, det kan man ju också skylla på.

2011-05-06 09:15:44 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Jag och A busar, han under täcket fnissig "Nämen, vart tog A vägen?" när en mindre trevlig doft sprider sig. Med vetskapen att det inte var jag kan jag snabbt fastställa den skyldige som kryper fram från under täcket och konstaterar att "Uh, ditt tette lutja bajs".


RSS 2.0