Bak.

2011-09-21 14:58:54 | Kategori: Vardag | Kommentarer (1)

Idag har jag haft barnen hemma och bakning står på schemat. Det har gått både upp och ner, kan jag säga. Första degen blev smet! Jag tänkte inte efter alls när jag räknade om vikt till dl, så på tok för lite vetemjöl blev resultatet. Spillde, förutom massa mjöl, en hel del av mitt fulare vokabulär när jag stjälpte ur degen.

Men nu är vi på igen! Två degar där jag har mjölat på känn står och jäser. Får se hur det går med utbakandet, många händer att hålla reda på. Sedan blir det terrängserien. Om pappan kunde blir klar snart också, han har jobbat sen 4-4.30 imorse. Har ingen koll på när riktigt, hörde när han gick men knep ihop ögonen för pigg vid den tiden vill jag inte bli.

Nudå, utbakning.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej fina Jessie! Malin hälsade från dig från Ica Maxi :)

Hittade till din blogg igen, så kul att läsa om hur ni har det! Tänkte också starta en blogg, när jag får något spännande att skriva om, så jag återkommer :)

Ha det bra! Så får vi ta och ses snart igen, när jag är i Säter. Kram Kram från Johanna i Göteborg

2011-09-23 @ 19:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0