Dagen

2011-09-29 14:55:26 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Idag har jag lämnat barn på dagis, snyftat över att släppa taget om lilla, ledsna A, läst en hel bok, tvättat två maskiner, diskat en maskin, rensat avloppet under badkaret, tagit ut sopor, hängt två tvättar, vikt tvätt, snyftat till The Doctor & River Song-videos på Youtube, promenerat 22,5 minuter för att hämta barn, kollat lite på "The impossible astronaut"-avsnittet för att reda ut lite saker, blivit ännu mer förvirrad av "The impossible astronaut"-avsnittet, klurat på middagen, funderat på julklappar, ringt ett viktigt samtal och hittat en nyckelring jag vill ha som hängsmycke på halsband.


Bak.

2011-09-21 14:58:54 | Kategori: Vardag | Kommentarer (1)

Idag har jag haft barnen hemma och bakning står på schemat. Det har gått både upp och ner, kan jag säga. Första degen blev smet! Jag tänkte inte efter alls när jag räknade om vikt till dl, så på tok för lite vetemjöl blev resultatet. Spillde, förutom massa mjöl, en hel del av mitt fulare vokabulär när jag stjälpte ur degen.

Men nu är vi på igen! Två degar där jag har mjölat på känn står och jäser. Får se hur det går med utbakandet, många händer att hålla reda på. Sedan blir det terrängserien. Om pappan kunde blir klar snart också, han har jobbat sen 4-4.30 imorse. Har ingen koll på när riktigt, hörde när han gick men knep ihop ögonen för pigg vid den tiden vill jag inte bli.

Nudå, utbakning.


E.l.f

2011-09-20 08:21:36 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Syrran och jag la en massiv beställning på e.l.f häromdagen när det var 50%. 32 produkter för ca 470 kr inkl. frakt, mina 15 för 226 kr inkl. halva frakten:


Borstar, läppglans, foundation, ögonskugga, mineral booster, blush, concealer, borstrengöring, eyeliner och primer. Förpackningarna ska tydligen vara rätt små men det gör mig inget, jag sminkar mig så sällan att jag har nästan fulla förpackningar kvar av normalstora produkter vid utgångsdatum.

Bildkälla: e.l.f


Nervös

2011-09-01 09:41:00 | Kategori: Vardag | Kommentarer (1)

Ska ha möte med syv idag och jag är kräkfärdigt nervös. Nu börjar tiderna hopa sig, inskolningssamtal, möte, tandläkaren, bvc. Behöver kolla efter en ny kalender, blir en vanlig simpel. Har haft en personlig kalender men när den tar slut vet man inte riktigt vad man ska göra av den.... fortsätter sen, ska vara där tio.

Sådär då, det gick fint, nu vet jag i vilken ände av nystanet jag ska börja iallafall. Maken hade varit i skogen med barnen och när jag blev upphämtad hade de hämtat mina stövlar också. Härlig kall och ren luft, älskar höst.
Hittade några små kantisar också, tänka så glad och ivrig man kan bli av att se något illande orange skymta.

Kalendern som sagt, det är ju inte så roligt att slänga en kalender med bilder på t.ex. barnen på och i, i sådant fall lägger jag hellre de pengarna på en fotobok och köper en random kalender som det inte tar emot ett dugg att kasta när året är slut.


RSS 2.0