Svacka

2011-10-27 10:16:26 | Kategori: Vikten | Kommentarer (0)

Just nu är jag i en viktsvacka. Eller en sinnessvacka, kanske är mer korrekt. Jag vet inte vad jag vill, eller vart jag vill med min vikt. Kan jag acceptera mig själv som kurvig trots att jag är mer michelin-kurvig än beyonce-kurvig? 

Det känns inte lika lätt att acceptera sina extra-kilon när man inte har den rätta timglasfiguren och kan lyfta på magskinnet och hitta den där pennan man tappade bort någon gång mellan idag och senaste gången man duschade. Typ.

Naturligtvis vill jag fortsätta på den sunda banan jag påbörjade i våras och det kommer förmodligen innebära att ett par kilon trillar bort men mer än så vet jag inte om jag vill. Å andra sidan är det otroligt kul med viktmål och att känna att jag kämpar och uppnår något samt att känna att urvalet av kläder blir lite större (jag har kläder från "vanliga avdelningen" men passformen är oftare mer än sällan halvdan) så med ett högre viktmål kanske jag bestämmer mig för att fortsätta med det. Kanske lägga mer fokus på träning och att forma kroppen än själv viktnedgången.

Mm, det tål att tänkas på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0