We made it!

2011-04-27 17:22:34 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

2,5 timmar tog det, varav 2 timmar väntetid. Lite knåp med tre ganska små tätisar. J släppte ständigt små, ruttna smygfisar under både väntetiden och passansökandet.

När vi kom hem till mommo nu deklarade I glatt att vi minsann fick fika medan vi väntade. Mmjo, ostbågar och Mer som de fick välja från en automat, ja.

Efter passgörat åkte vi till Mcdonalds för att äta glass utanför men det var fullsmockat så Max fick det bli. Väl hemma köpte vi penseer och planterade hos pappa. Det blev väldigt fint <3


En till dig och en till mig

2011-04-27 08:10:02 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Åh J, du har ingen aning om hur länge jag kommer pika dig för att du räknade halva priset på 130 kr till 80 kr :D Det kommer bli som med Mia och tjugan.



Pass

2011-04-27 08:05:49 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

idag ska vi fixa pass, ska bli... intressant. Efteråt tänkte vi äta glass och kika på resväska till I. Sen blir det some ant killing. Måste besöka apoteket också.




Blommor!

2011-04-26 12:53:54 | Kategori: Samsung WB2000 | Kommentarer (0)

Kröp runt i rabatten hos svärföräldrarna litegrann i påsk.


Tråkigt

2011-04-26 10:38:56 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Sitter och väntar på att elektrikern ska komma och ge oss lite el, vardagsrummet, tvättmaskinen och kyl+frys är utan efter en liten smäll i lamputtaget i taket innan påskhelgen. Men usch, vad tråkigt det är att bara sitta och vänta. Men orkar inte direkt röja igång en städning. Hoppas maken kommer hem med en varsin halva-reapriset-väska till mig och syrran som jag bett honom kolla efter praktiken. Nämen, plocka disk ska jag väl orka.


Fin påsk

2011-04-26 07:35:55 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Vi har haft en finfin påsk. Det är skönt att ha släkten nära så man slipper åka mycket. Ingen stress vid högtiderna.

Långfredagen
var vi hos svärföräldrarna och påskafton hos mamma. På påskaftonskvällen satt jag och maken uppe och väntade på Doctor Who, trodde vi skulle få vänta lääänge men så blev det inte, tjoho!

Jag <3 River Song
, så jag är väldigt glad att det visst ska bli en River SäSong nu, höhö. Ok, jag har dragit den dåliga ordvitsen typ tre gånger nu, time to let go. Hon är min absoluta favorit dock, förutom Doktorn själv då, naturligtvis :)

Nu
har vi ju inte mycket kvar av Battlestar Galactica så frågan är vad man ska glo på sen då?


Tardis wallpaper, Doctor Who-theme ringsignal och Kim Possible kimmunikatorsignal :)
Saknar bara ett fint skydd.





Hungriga?

2011-04-12 09:06:01 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

De rörde sig knappt ur fläcken trots att barnen härjade här inne.



Mycket, mycket.

2011-04-06 22:12:05 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Hade tvätt-tid klockan 7 igår morse, låg och funderade länge. Trodde jag hade glömt att slå på ljudet på mobilen och att alarmet "ringt" för länge sen. Låg och velade länge, länge. Var så himla trött och slets mellan att vilja ligga kvar och att verkligen behöva tvätta and so on. Då ringer klockan! Massa grubbel i onödan. Hade tvättstugan 7-13 och blev av med alla smutsiga sängkläder och handdukar som råkat ut för magsjukan förra veckan. Den här veckan är det förkylning och hosta som gäller. Skolan går ju åt skogen iallafall. Kvällarna ägnas åt Battlestar Galactica, så även den här kvällen. A med feber har precis somnat på pappans mage. Hoppas på fortsatt fint väder och lite piggare minsting imorgon, så vi kan vara ute.


RSS 2.0