Jag tävlar hos www.apans.se!

2011-08-26 18:07:17 | Kategori: Vardag | Kommentarer (1)

(Klicka på bilden för att komma till tävlingen)


Rivstart: Vecka 1

2011-08-26 15:31:28 | Kategori: Vardag | Kommentarer (1)

Jag har ju vägdag på fredagar så mitt först resultat för Rivstarten kommer idag. 

Rivstart 2.0
Startvikt: 72.2 kg
Mål: 0.5/vecka, 4 kg totalt.
Vikt vecka 1: 71.4 kg (-0.8)



Förälskelse

2011-08-24 17:00:26 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Sällan nuförtiden blir jag så förälskad i det materiella som i den där overallen A prövade innan bion i söndags. Hade inte rabattkupongen på 30% (209 kr var kupongen faktiskt värd när man hade lite is i magen) så den fick stanna där i butiken men oj, vad jag kände den där åh nej, tänk om den tar slut-ångesten. Så gladare än gladast är jag att den där overallen i förrgår hängde i vår hall, eftersom snäll mormor sprang in och hämtade en efter praktiken! Den känns suverän, påminner mycket om I's Didriksons, återstår att se hur den hanterar kylan.


Fipplat

2011-08-22 13:11:07 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Fipplat i menyn så jag känner att för närvarande saknas det bara en header.. får se när jag har tid.


Ricoh PX

2011-08-22 13:07:26 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Min fina Samsung WB2000 gav ju möjligheten till riktigt fina bilder men klarade sig tyvärr bara hos oss i knappt två månader. Mindre kul att upptäcka på vägen till Frankrike där alla badbilder fick tas med mobilen (tur att man har en HTC Desire och inte en Nokia 3330, haha) i ett mycket hårt grepp. 

Men till saken då, jag skulle vilja testa en kamera som tål våra ibland lite hårdare tag, nämligen en Ricoh PX 
http://smartsontestpilot.se/ricoh-px/bli-testpilot/.

Gissar att chanserna är sådär, men hey, större än om jag inte anmält mig alls! Jag såg det som ett tecken att nyhetsbrevet från Smartson kom mitt i ett frustrationsanfall av den kameralösa sorten.

Här kan man kika lite på funktionerna: http://www.youtube.com/watch?v=lo9gcfI_Cwk
Förutom det uppenbara, att den är stöt, damm- och vattentålig, gillar jag mekanisk bildstabilisering och utbytbara skal!


(Riv)Startvikt

2011-08-22 12:38:25 | Kategori: Vardag | Kommentarer (1)

Påbörjar Rivstarten på 72,2 kg. Ser fram emot en fin liten sexa där i början efter Rivstarten.


Önskelista Höst-Vinter, mamman i huset

2011-08-19 13:53:53 | Kategori: Materiellt | Kommentarer (2)



Handledsvärmare 59.50 kr HM
Kappa 499 kr HM
"Doctor-ish" halsduk 99 kr HM


På bemärkelsedan!

2011-08-18 09:53:39 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Nu ska vi snart klä oss lite fint och gå till mamma, lillasyster fyller hela 17 år. Har packat väskan med lila, glittriga tårtljus och djurballonger :D Ska bara slå in ett litet paket och hänga upp makens arbetsbyxor när de är klara.
Såå.. happy birthday, Jonnbonn!


HM-beställning

2011-08-16 11:27:00 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)







Mjukiskläder till minns-inte-vilka. A och J tror jag.
Dinosaurie-tröja och röda byxor till J.
Senapsgul tröja och rosa byxor till I.
Lila tröja och jeans till A.
Nagellack till mamman.


Målvikter

2011-08-16 10:42:07 | Kategori: Vikten | Kommentarer (1)

  • 75 kg Inskrivningsvikt* med A 

  • 74 kg BMI-steg från fetma(!) till övervikt 

  • 72 kg Inskrivningsvikt med I och J (egentligen skrevs jag in på 70 kg med I men inskrivningen var väldigt sent och jag gick ner i vikt i början av graviditeten)


  • 69.9 kg Klara av att komma under 70 kg samt ha gått ner sammanlagt 10 kg sedan jag bestämde mig för att fixa det här den 29 april 2011
  • 67 kg Delmål för pepp

  • 65 kg Delmål för pepp
  • 63 kg BMI-steg från övervikt till normalvikt
  • 61 kg Slutmål och normalt BMI

    *Inskrivning på mödravården.


Mammas lilla <3

2011-08-16 09:18:09 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

I förrgår fick jag paket av J vilket verkligen gjorde intryck på A, hela dagen igår kom han springades med små grejer inrullade i en rengöringsduk och hojtade om att han hade en "pissent" till mig, varpå jag fick oh:a och åh:a mig och tacka stort. Han blev så nöjd, sötaste minstingen :)

Imorse började han böka runt, mumlandes "min bil, min bil", då fick jag hämta en liten bil från lekrummet och nästan direkt somnade han om med bilen i handen. Mindre gulligt var det att vakna med den bilen fast under ryggen dock.

Av någon anledning är "hörn-snurr-skåpet" i köket dagis, det var J som började med den leken, och igår lekte A där medan jag gjorde middag. Han ska ju bli dagisbarn nästa månad och brorsan har sagt att på dagis äter man och syrran har sagt att på dagis kan man leka med bilar. Så där innanför skåpsdörren lekte A med bilar och åt falukorv :) Åh, mamman vill inte släppa sin minsting till dagis :( Stackars mamman.


The bluest blue

2011-08-15 16:33:00 | Kategori: Vardag | Kommentarer (0)

Idag har jag tagit tag i det enorma tvättberget som täckt vårt sovrumsgolv. Tyvärr finns det begränsat med plats att hängtorka på men sortering samt 3 maskiner har det blivit idag åtminstone.

Behöver ju förberedas inför (är det "inför" eller är hösten redan här?) hösten och vintern nu. Barnen har provat overaller. I kan nog ha förra säsongens hela denna säsong med. J vägrade prova sin som var på tok för stor för A. Blir kanske nytt till båda. Ska klämma lite på Lindex Fix-overaller som jag läst en del gott om.

A's klädhylla behöver rensas från för små kläder, de andras är inga problem eftersom när de växer ur skickas plaggen upp en hylla men hos A tar det stopp, ingen är mindre än han :) Har börjat beställt lite smått inför hösten med.

Har äntligen beställt skydd till mobilen idag också, från ebay, jättesvårt att bestämma mig men till slut blev det ett helblått.





RSS 2.0